söndag 29 januari 2012

Min 1:a del av vårat liv..


När du föddes så bodde vi i Sävja. Den tiden var trygg för dig och mig. Mamma fanns alltid där för oss. Pappa han jobbade mycket. Mamma jobbade hon oxå, så du var hos en dagmamma då. Jag gick i skolan.
  På somrarna så åkte vi ut med båten, vi var ute i ca 4v. Då var det vi, du och jag. Vi lekte, badade och bråkade. Ett år var vi vid Lisselö och du och pappa fiskade i Farmor (vår jolle) du tog upp en jätte stor och fet mask ur burken som vi tagit från morfar som fyllt på med maskar från deras rabatt. Utan att tveka slet du den mitt itu, den var för stor att ha hela. Jag stod och såg på med avsky. 
Men roligt hade vi!

När sommaren var slut så var det skola igen. Varje morgon när du skulle till dagis så åt du en tallrik med havregrynsgröt och lyssnade på Mamma Mu och Kråkan, som gick på radion. En morgon när vi satt och åt frukost så började du bete dig konstigt. Helt plötsligt så rakt ner i tallriken, spydde du. Jag satt mitt emot dig och sen den dagen kan jag inte äta havregrynsgröt!   
  Du älskade Björnes Magasin som gick 18.00 varje vardag. Det var din tid framför tv:en. Du satt framför nere på golvet med din trasa och katten Tigger.

Du var väll ca 5-6 när du började lära dig att spela tvärflöjt. Du blev duktigare och duktigare.
Det var det du ville göra, det du brann för. Med tiden kom det att bli något du blev så otroligt duktig på. Du lärde dig att spela det mesta, du skulle klara allt. Det gjorde du oxå. Det var så otroligt vackert det du spelade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar